02/08/2017 Hana 0Comment

Ráj pro surfaře pod jménem Bali.. a to byl náš hlavní zájem. Chytit svoji první vlnu!

Ze Singapůru jsme byli za 3 hodiny na Bali. Po příletu jsme vyhledali taxi stánek, kde řeknete, kam potřebujete a oni Vám řeknou cenu. Pokud tak neuděláte, taxikář Vás prostě jako každého turistu, oškube.

Na papírku jsme měli napsanou cenu za jakou se dostaneme na Kuta beach, poblíž jsme měli hotel. Nevím, jak to dělám, ale vždy se mi podaří vybrat hotel u tý největší “kalba ulice”. Asi tam nikdo nechce bydlet, nebo nevím 😀

Na Bali to bylo asi stejné s prodejem jako v Bangkoku. Místní po Vás křičí, ať si koupíte zrovna jejich věci. Nejvíc se zde ale prodávají drogy. Procházíte ulicí a každý druhý Vám nabízí houbičky, trávu, kokain, hašiš atd. Vydělávat na tom ale musí opravdu hodně, protože za držení trávy dostanete 10 let v base a za prodej doživotí. Takže asi jim to nese 😀

Tak už jsme milionáři

Na Bali je snad každý turista milionář, miliardář, bilionář nebo biliardář (snad ty slova mám správně, moc často je nepoužívám 😀 ), protože v přepočtu na naše je jich 100.000 IDR cca 170 Kč. Vybírali jsme miliony a bylo to fajn. Nejvíc Vám bankomat vydá 2.500.000 IDR, ale žádný jejich poplatek navíc není, takže je to fajn.

Hned druhý den, jsme vyrazili na pláž s milionama v kapse. A co myslíte? Místní prodejci to z Vás cítí na sto honů a na pláži je jich jak nas****.

Seženete tady taky úplně všechno a hlavně i to, co vůbec nepotřebujete. Než jsme se stihli posadit, odmítli jsme jich snad 20. Pak za námi přišli dvě staré paní a jestli nechceme masáž. Do toho nás už začali masírovat, a to já zase můžu (ale je to jen taková promačkávačka, vůbec to neumí. Není to jak od fyzioterapeuta, který ví, kam sáhnout 😉 ) Takže jsme se nechali ukecat oba za cenu 150k.

V tom už se k nám ale blížila další paní s náramky, další se šátky, pán s lukem a šípy, což nás dost pobavilo. Kam bysme asi stříleli? Nejspíš nám to chtěl prodat jako ochranu před ostatními prodejci 😀 ale kdo ví.

Některých se nám podařilo zbavit, některých ale dlouho ne. Paní seděla u Adámka asi půlhodiny a nutila mu náramek. Nenechal se, šikula! Nakonec po nás ale paní masérky chtěly ještě dalších 150k, že nás masírovaly dlouho, takže peníze dávejte předem a ostatní si někam schovejte, ať je nevidí.

Po tomhle děsivém zážitku jsme už další dny všem říkali “NO MONEY” 😀 a fungovalo to. Jinak ale můžete všude smlouvat cenu, vždy se to dá, a když ne, začnete odcházet a stejně dosáhnete svého 😀

Surf jsme si ještě ten den půjčili za 100k na 2 hodiny. Nechali jsme si povědět základy a Adámek už hned na poprvé surfoval. Já byla moc hrrr a nenechala jsem k sobě vlnu úplně dojet a surf mi pěkně ve vodě namlátil. Takže další den už jsem vyčkala a svoji první vlnu jsem ustála. Juchu 😀

Z Bali na Gili Meno

Na Bali si můžete také koupit spousty zájezdů na okolní ostrovy, potápění s želvami, šnorchlování atd. My jsme měli jasno. Gili Meno! Ráj pro potápěče.

Gili ostrovy jsou celkem 3. Gili Trawagan, Meno a Air. Trawagan je spíše pro mladé, spousta barů u pláže, Meno je hodně klidné, zastavil se tam čas, ale je nejlepší na potápění a Air by měl být v podstatě to stejné jako Trawagan, ten jsme ale vynechali.

Na Meno se přímo nedostanete, musíme buď na Trawagan nebo Air, vybrali jsme si Trawagan. Cesta trvala asi 1,5 hodiny busem a 4 hodiny lodí, stála dohromady 700k. Při výstupu z lodě už nás oslovovali místní, jestli nechceme jet na okolní ostrov. Na lodičky se vejde asi 6 lidÍ, takže jsme vyčkali, než se našli další a platili jsme jen 120k za oba. Jinak pouze s námi by asi 3 minutová cesta vyšla na 300k.

Když jsme vystoupili na Gili Meno, plán byl jasný. Jídlo!

Na Bookingu jsme měli rezervované ubytování v hotelu Casablanca, dozvěděli jsme se ale že lidé co si objednají přes Booking svoji rezervaci, po prvním dnů ruší, je to tam prý hrozné. Dostali jsme od barmana naštěstí tip na Suri.. stačilo se zajít zeptat a už jsme byli ubytováni v krásném bungalovu. Cena byla stejná 1.500.000 za 5 nocí.

Co jsme tak sledovali různé hotely, měli vždy napsáno na ceduli dostupné pokoje. Takže se vyplatí jet i blind. Ubytování tu vždy seženete.

Pláž a moře byly plné korálů, takže se určitě hodí boty nebo ploutve, ale to my samozřejmě neměli, ale i tak jsme to nějak zvládli.

Ze šnorchlování jsme byli nadšení. Krásné tyrkysové moře, barevné rybičky a želva. Ano, potkali jsme naší první želvu! Byla obrovská a vážně nádherná. Lepší zážitek jsme neměli.

Miluji ten mořský život a když můžu vidět a zažít ten pocit, tak ani nedokážu popsat, jak je to úžasné. Želva si jen tak pluje a vy s ní. Ten pocit nejde popsat. Neskutečné.

Ošetření v cizině

Na cestě kolem světa je hodně krásných věcí poprvé, ale jsou to i ty horší.

Nachladla jsem nejspíš z klimatizace a po třech dnech se to zhoršovalo a už jsem sotva chodila a nést pak 10kg na zádech bych nezvládla. Šla jsem do místní malinké nemocnice na pláži, kde do mě napumpovali 2 kapačky a dostala jsem snad tisíc prášku a antibiotika.

Když jsme ale měli platit, tak to byl teprve šok.. 13.500 Kč. Ano, opravdu jsme nevěděli, že i když jsme pojištění, musíme ošetření platit hned na místě.. a pojišťovna je pošle až se jim bude chtít.

Zastavil se čas

Na Gili Meno se zastavil čas. Vypadá to jak u nás na vesnici tak před 50ti lety zpátky, možná i 100, to už samozřejmě nedokážu posoudit 😀

Každý den 3x vyzpívává pán do rozhlasu divné zvuky, nejspíš nějaké modlitby. První začíná už v 5 ráno, další odpoledne a večer.

Ostrov je malý, takže tu místní jezdí na kole v malých uličkách a nebo s koňským povozem. Takže věta “pozor kůň” byla na denním pořádku.

Volně tu chodí krávy, kozy i slepice. Takže si to na pláž můžete štrádovat ve společnosti kozy a to zažijete asi málo kde.

Byl to pro nás takový ráj na zemi. Nikdo Vás nechtěl oškubat, klid a nádherné moře. Ceny byly taky normální.

Za jídlo a pití v restauraci jsme platili cca 120k. No co víc si přát, jídlo bylo dobré, káva taky a cigarety extra laciné. Krabička Malrboro vyšla na 45 Kč. Prostě ráj na zemi 😀

Místní lidé tu mají hodně obchůdků, kde najdete co zrovna potřebujete a ceny jsou za vše kromě čokolády, extra nízké.

Gili Trawagan

Na Gili Meno jsme strávili 5 dní, pak už jsme přejeli zpět na Trawagan, kde jsme měli další dvě noci.

Ubytování opět za pusu, a to vždy byla v ceně i snídaně, na tu jsme si ale přivstali až poslední dva dny. Zde se taky můžete pokochat krásou moře při šnorchlování. Všude je ale obrovský proud a na to je potřeba dávat dobrý pozor.

I tady je možné surfovat. Surf Vám opět půjčí na pláži.

Nebo si můžete objednat kurz potápění, kdy Vás to za tři hodiny naučí. Takže víme, co bude při příští návštěvě náš cíl.

Pak už nás čekalo pár náročných dní cestování na Hawaii. Ale na to, jak jsme se najednou ocitli v Japonsku, si musíte počkat 🙂